De samenwerking tussen Reddingsbrigade Nederland en Nickelodeon kreeg waardering op de Nickelodeon Partner Day 2018. Tijdens een presentatie in Pathé Utrecht Leidsche Rijn werd donderdag 13 september de landelijke 06-polsbandjescampagne – uitgevoerd in nauwe samenwerking met Nick Jr. en de Nationale Politie – onder ‘great pr value’ geschaard.
Nickelodeon gaf aan, dat het onderwerp veiligheid – binnen de sociale verantwoordelijkheid voor een educatief karakter van de eigen programma’s – als zeer belangrijk wordt gezien. In dat kader wenst Nick Jr. de zogenoemde PAW Patrol Stranddag bij de Reddingsbrigade te continueren. De samenwerking leidde ook tot de folder Goed voorbereid naar het strand met Zuma en de kleurplaatwedstrijd Zuma bij de Reddingsbrigade, waarin deze populaire lifeguardhond centraal staat. Bovendien, dit jaar, tot deelname van Reddingsbrigade Nederland aan het eerste Nickelodeon Familie Festival. Beide partners hebben de intentie deze samenwerking regelmatig te evalueren, bestaande onderdelen te effectueren en op zoek te gaan naar nieuwe mogelijkheden om bij te dragen aan het behalen van (gezamenlijke) doelstellingen.