1 januari 2014 begon het jaar al goed voor Reddingsbrigade Nederland. Als goede doel van de Unox Nieuwjaarsduik ontving Raymond van Mourik, directeur Reddingsbrigade Nederland, uit handen van Alex Fiege, Marketing Director Soup & Meat bij Unilever, een donatie van €10.000,- tijdens de Unox Nieuwjaarsduik in Scheveningen.
10.000 helden doken op 1 januari in Schevening het koude water in als frisse start van het nieuw jaar. Van elke verkochte deelname pas ging €1,- naar het goede doel: De Reddingsbrigade.
Reddingsbrigade Nederland is bijzonder blij met de keuze van Unox dat de Reddingsbrigade het goede doel is van de Nieuwjaarsduik van 1 januari 2014 in Scheveningen. ‘De ondersteuning van Unox is voor de Reddingsbrigade ook vooral een teken van erkenning voor de vele uren die de vrijwillige lifeguards, ongeacht de weersomstandigheden aan hun maatschappelijke taak besteden. Voor de consument die het liefst geen beroep op onze diensten doet is het alleen van belang dat deze ongestoord veilig kan genieten van zon, zand en zee of zoals in de winter van de Nieuwjaarsduik en het ijs. Reddingsbrigade Nederland wil Nederland van haar water, in welke vorm dan ook laten genieten.’ aldus Raymond van Mourik, directeur van Reddingsbrigade Nederland
Van Mourik: ‘Veel mensen weten niet dat deze ‘overheidstaak’™ door een private organisatie en door onbetaalde vrijwilligers wordt uitgevoerd. Reddingsbrigade Nederland is echter een algemeen nut beogende instelling (een goed doel) en voor de uitvoering van haar werkzaamheden afhankelijk van de steun van derden. De omarming van Reddingsbrigade Nederland door Unox als goed doel voor de Nieuwjaarsduik biedt ons de kans om onze werkzaamheden verder te ontwikkelen.’